Upravit stránku

V praxi to znamená, že je nutné stanovit bezpečné postupy jednotlivých operací, zvláštnosti pracoviště a pracovního prostředí nebo dorozumívání osob. Pokud je doprava provozována i v rámci areálu společnosti je nutné synchronizovat výše uvedené bezpečnostní aspekty s dopravním systémem, který je v areálu nastaven. V takovémto případě je dopravní řád tvořen jak textovou tak i výkresovou částí.

Zásadní problematikou implementace dopravního řádu do praxe je proces schvalování, který je rozdílný podle druhu areálu.

Rozlišujeme dva typy areálu: uzavřený veřejně nepřístupný a otevřený veřejně přístupný. Za předpokladu, že se jedná o areál, který je veřejně přístupný a řidiči se při pohybu po účelových komunikacích areálu řídí zákonem č. 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů je nutné požádat dotčené orgány o vyjádření ke zpracované dokumentaci. Dotčenými orgány se rozumí Dopravní polici ČR a Odbor dopravy místně příslušného městského úřadu, pod které je areál územně zařazen. Na areál, který je veřejně nepřístupný, se schvalovací povinnost nevztahuje.

Díky naším zkušenostem s tímto segmentem BOZP po celé republice Vám doporučuji vždy vznést dotaz na příslušný územní odbor dopravní policie, zda se k „Dopravnímu řádu“ bude vyjadřovat, nebo zda hodnotí areál jako uzavřený.

V případě nejasností nebo problémů se na nás kdykoliv obraťte. Rádi Vám kompletní dokumentaci navrhneme nebo stávající dokumentaci optimalizujeme na Váš areál a Vaše dopravní systémy.

Nahoru